מעגל תנופה
  • תנופה שלי
  • נעים להכיר
  • כתבו עלינו
  • ייעוץ עסקי
  • מעגל תנופה
  • האירועים הקרובים
  • אינדקס עסקים
  • מאמרים
    • אסטרטגיה וניהול העסק
    • התפתחות אישית
    • שיווק העסק שלך
  • תנופה פלוס+
  • החנות
  • 0 פריטים₪0
  • תנופה שלי
  • נעים להכיר
  • כתבו עלינו
  • ייעוץ עסקי
  • מעגל תנופה
  • האירועים הקרובים
  • אינדקס עסקים
  • מאמרים
    • אסטרטגיה וניהול העסק
    • התפתחות אישית
    • שיווק העסק שלך
  • תנופה פלוס+
  • החנות
מעגל תנופה
  • תנופה שלי
  • נעים להכיר
  • כתבו עלינו
  • ייעוץ עסקי
  • מעגל תנופה
  • האירועים הקרובים
  • אינדקס עסקים
  • מאמרים
    • אסטרטגיה וניהול העסק
    • התפתחות אישית
    • שיווק העסק שלך
  • תנופה פלוס+
  • החנות
  • תנופה שלי
  • נעים להכיר
  • כתבו עלינו
  • ייעוץ עסקי
  • מעגל תנופה
  • האירועים הקרובים
  • אינדקס עסקים
  • מאמרים
    • אסטרטגיה וניהול העסק
    • התפתחות אישית
    • שיווק העסק שלך
  • תנופה פלוס+
  • החנות

על צמיחה עסקית מטעויות

הפחד מהכשלון מלווה את כולנו, מעסק קטן ועד גדול.
מצרפת נקודות מבט חדשות על התמודדות עם כשלונות וטעויות עסקיות יחד עם כלים והכוונה להתנהלותה נכונה.

כשהילדים שלי היו קטנים, אהבתי להסתכל עליהם והיו מגיעות אלי כל כך הרבה תובנות רק מתהליך ההתבוננות.

פעם אחת ישבתי בדממה ליד השולחן ועקבתי אחרי הפעולות של בני כשהיה קטן בגיל שנה וכמה חודשים.
הוא עוד לא הלך כל כך טוב, היציבות שלו לא הייתה מלאה והיה ממש בשלבים ראשונים של דיבור, אומר חצאי מילים והברות.
כמעט כל פעולה היא עבורו חוויה חדשה, התנסות ראשונית.
אני זוכרת את עצמי מתבוננת בו ורואה איך הוא לומד לאט לאט לייצב את עצמו.
והכי מקסים ומרתק זה להתבונן בו כשנופל לו חפץ או שהוא נכשל בחלק מהפעולות, הוא לא מתייאש!
למרות הנפילות, למרות שלא מצליח בפעם הראשונה – הוא מנסה שוב ושוב ושוב עד שמצליח.
הוא חסר בושה, רגש הבושה בכלל עוד לא "נולד" אצלו, אין אצל פעוטות פחד מכישלון. הפחד הזה מתגלה אצלנו רק בהמשך הדרך.
אז איזה כיף לתינוקות וילדים קטנים שעוד לא חוששים מכשלון, שהפחד עוד לא מבצבץ החוצה.

לעומת זאת אנחנו, המבוגרים, ובפרט בעלי העסקים העצמאיים, אולי חלק בתחילת הדרך, עומדים מול השפע הזה של בחירות, של קבלת החלטות ובמעלה הדרך גם עושים טעויות. זה בלתי נמנע.
אנחנו כבר לא תינוקות, אצלנו יצר הבושה כבר מפותח, הפחד מכישלון קיים וכל נפילה שלנו נצרבת במוח ויוצרת עוד ועוד מחסומים.
ובנוגע לעסקים שנמצאים בתחילת דרכם העסקית – אם לרגע ינסו להיות דומים לאותם ילדים קטנים, לאותו תום, ויבינו שהם עכשיו בשלב למידה והקמת תשתית עסקית, יוכלו להתמודד ולצמוח טוב יותר.
אני מזמינה אתכן לאמץ נקודת מבט שאומרת כי כל טעות שאנו עושות, היא בעצם שכר לימוד שאפילו יכולה למנוע מאיתנו כישלון גדול יותר בעתיד.
החוכמה היא לזהות את הצעדים השגויים שלנו, לנתח אותם, לעשות שינוי והסתגלות באמצעות תהליך למידה מקיף, ולצמוח מעלה.
אסור לתת לכישלונות למנוע מאיתנו להגשים את החלום האישי ואת החזון העסקי.

התנהלות נכונה ללמידה וצמיחה

לפני כל אירוע משמעותי שאתן מקיימות בעסק (הרצאה, סדנה, מוצר דיגיטלי, מבצעים או מיזמים)
יש להגדיר יעדים שאותם אנחנו נבדוק בסיום האירוע כדי שנוכל לדעת, האם זו הייתה הצלחה או כשלון.

כדי שנוכל להגדיר יעדים בצורה אפקטיבית וטובה הם צריכים להיות:
  • מדידים – מומלץ שהיעדים יהיו מדידים וניתנים לכימות (אמפיריים) על מנת שנוכל לבדוק אותם בצורה יעילה. כפי שאמר בוב פרסונס, מייסד GoDaddy: "כל מה שנמדד ונצפה, משתפר".
  • הגיוניים וברי השגה – כדי שלא נתייאש באמצע וכמובן כדי שנצליח, היעדים צריכים להיות הגיוניים וברי השגה. כלומר לא נבחר יעד שהוא גבוה מדי ומורכב אך גם לא "נעבוד על עצמינו" ונבחר יעד שהוא קל ושאנחנו יכולות לעמוד בו "בעיניים עצומות". הרצון שלנו הוא להרחיב את אזור הנוחות ולא להישאר בו לעד.
  • חתומים בזמן – היעד הוא ללא משמעות אם לא תחמנו אותו בזמן, לכן חשוב לתת תאריך לסיום שבו נבדוק את התוצאות של אותו אירוע ונקבל החלטה אם הצלחנו או לא.
  • ממוקדים – היעד צריך להיות ממוקד בגורמים ובפרטים שמקדמים אותנו , ומוגדרים בצורה ברורה ומובנת. כבר פגשתי בתהליכי הליווי שלי בעלות עסקים שבתחושה שלהן הן "נכשלו" אך כשעשינו בדיקה ומיקוד על מה מהות היעד גילינו שלא כך הוא הדבר ובעצם היא השיגה את מה שרצתה.
  • כתובים – היעד חייב להיות כתוב לצורך ההתחייבות שלנו מול עצמנו ומול היעד עצמו.
    הכתיבה משמשת גם ככלי בקרה והשוואה בין היעד שקבענו והמציאות בפועל (הפער בין הרצוי למצוי). באופן כללי אני חסידה גדולה של כתיבה, היא עוזרת לנו לתעל את המחשבות החוצה, להגביר את היצירתיות, לעשות סדר מנטלי-נפשי.

לעשות חקר מקרה

לאחר האירוע אני ממליצה לעשות תהליך של  Case Study המאפשר לנו לנתח את הסיטואציה בראייה לאחור – בשלב זה אנחנו עונות על השאלות: מה בעצם היה שם? מה קבענו כיעד ומה השגנו בפועל.
איפה לא דייקנו? מה פחות עבד לנו? מה יכולנו לעשות יותר טוב?
ואם טעינו אז… לא נורא! בואו נלמד ונראה איפה אפשר לתקן לפעם הבאה.
לשים את הפוקוס על מה שכן אפשר לעשות.
ממה אפשר להיזהר ולהימנע ואיך אפשר להפוך את "הלימון ללימונדה".
כלומר גם במקרה של טעות – לעתים אפשר למנף ולשווק זאת בצורה נכונה ואולי אפילו להשיג יעדים אחרים שלא כיוונו כלל.

וגם – להתייעץ ולשתף

מתוך הניסיון שלי, שיתוף ושיחה, דיון והתייעצות, הם בעצם "סיעור מוחות" פורה, שבסופו של דבר אנחנו גם מרגישות הרבה יותר טוב עם עצמנו ברמה הנפשית.
וגם מגיעות לתובנות עסקיות שאולי אנחנו לא יכולות לראות כל עוד אנחנו "עם המשקפיים שלנו",
לעתים מומלץ ואף רצוי לראות גם זוויות ראיה אחרות, "משקפיים קצת שונות".
מאחלת לכולן המון שפע והצלחה ואם טעיתן במשהו – מאחלת לכן לדעת ללמוד ולצמוח מתוך החוויה.

על הכותבת - יפעת ברכה

מלווה להתפתחות תודעתית ועסקית,
מנכ"ל ובעלים של ארגון מעגל תנופה – רשת נטוורקינג לקידום נשים עצמאיות
מנחה ומרצה בנושא שיווק, הצגה עצמית והתפתחות עסקית-אישית.

רוצה להכיר את יפעת ברכה קצת יותר? מוזמנת לעמוד ההיכרות שלה

לחצי כאן כדי לשמוע עוד על אפשרות ליווי עסקי

רוצה לקבל עוד כלים לקידום העסק שלך?
לחצי כאן והצטרפי אלינו למעגל תנופה
אשה עצמאית ייעוץ עסקי יפעת ברכה כשלון ליווי שיווקי מיזם ניהול סיכונים ניהול עסק עסק קטן עסקים קטנים פחד מכשלון פיתוח עסקי צמיחה עסקית
תנופה שלי
המוצרים שיתנו עוד תנופה בעסק שלך
  • מחברת יום ההולדת שלי
    דורג 5.00 מתוך 5
    ₪74
  • הרצאה - הצגה עצמית מנצחת
    דורג 5.00 מתוך 5
    ₪99
  • פנקס רשימת משימות TO DO למיקוד יומי
    דורג 5.00 מתוך 5
    ₪35
תנופה עסקים - עושות בית ספר לעסק
איך להכניס קלילות ופשטות במכירות?

איך להכניס קלילות ופשטות במכירות?

טיקטוק – ערוץ השיווק החם ביותר בימים אלה

טיקטוק – ערוץ השיווק החם ביותר בימים אלה

"מעניינות" להפוך למעניינת ולמכור – הרבה יותר

"מעניינות" להפוך למעניינת ולמכור – הרבה יותר

מאמרים חדשים
משתלם לשנינו: כל מה שצריך לדעת על עסקאות ברטר

משתלם לשנינו: כל מה שצריך לדעת על עסקאות ברטר

הקדימי תרופה לחופשה – 7 טיפים שיסייעו לעסק שלך לצלוח את הקיץ

הקדימי תרופה לחופשה – 7 טיפים שיסייעו לעסק שלך לצלוח את הקיץ

הלבד הזה משגע אותי – על בדידות בעסק עצמאי

הלבד הזה משגע אותי – על בדידות בעסק עצמאי

אינדקס העסקים של מעגל תנופה
חגית וינגרטן – מעצבת גרפית

חגית וינגרטן – מעצבת גרפית

שרית אוהב ציון

שרית אוהב ציון

ענת מנור – מטפלת רגשית

ענת מנור – מטפלת רגשית

טלי טברי – מטפלת CBT , מאמנת אישית ויועצת זוגית

טלי טברי – מטפלת CBT , מאמנת אישית ויועצת זוגית

טליה שטרנברג – יועצת נדל"ן

טליה שטרנברג – יועצת נדל"ן

מפת האתר
  • נעים להכיר
  • כתבו עלינו
  • ייעוץ עסקי וקידום העסק שלך
  • מה זה מעגל תנופה?
  • המפגשים הבאים
  • החנות של מעגל תנופה
  • שומרות על קשר
  • אינדקס עסקים
  • תנופה עסקים
  • מאמרים לפיתוח העסק שלך
  • תנופה פלוס+
  • תקנון תשלום והצהרת פרטיות
  • בקשה לביטול חברות במעגל תנופה
הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות
  • Facebook
  • YouTube
  • LinkedIn
  • Instagram

‎מעגל תנופה‎

מעגל תנופה
© כל הזכויות שמורות
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס