מעגל תנופה
  • תנופה שלי
  • נעים להכיר
  • כתבו עלינו
  • ייעוץ עסקי
  • מעגל תנופה
  • האירועים הקרובים
  • אינדקס עסקים
  • מאמרים
    • אסטרטגיה וניהול העסק
    • התפתחות אישית
    • שיווק העסק שלך
  • תנופה פלוס+
  • החנות
  • 0 פריטים₪0
  • תנופה שלי
  • נעים להכיר
  • כתבו עלינו
  • ייעוץ עסקי
  • מעגל תנופה
  • האירועים הקרובים
  • אינדקס עסקים
  • מאמרים
    • אסטרטגיה וניהול העסק
    • התפתחות אישית
    • שיווק העסק שלך
  • תנופה פלוס+
  • החנות
מעגל תנופה
  • תנופה שלי
  • נעים להכיר
  • כתבו עלינו
  • ייעוץ עסקי
  • מעגל תנופה
  • האירועים הקרובים
  • אינדקס עסקים
  • מאמרים
    • אסטרטגיה וניהול העסק
    • התפתחות אישית
    • שיווק העסק שלך
  • תנופה פלוס+
  • החנות
  • תנופה שלי
  • נעים להכיר
  • כתבו עלינו
  • ייעוץ עסקי
  • מעגל תנופה
  • האירועים הקרובים
  • אינדקס עסקים
  • מאמרים
    • אסטרטגיה וניהול העסק
    • התפתחות אישית
    • שיווק העסק שלך
  • תנופה פלוס+
  • החנות

מה זה בלוג ולמה העסק שלך צריך אותו?

פוסט אורח מאת גיל מרטנס

מה זה בכלל בלוג?

בלוג הוא אתר המבוסס על תוכן דינמי – כלומר על תוכן שכל הזמן מתווסף, מתעדכן, חי ונושם. ממש כמו העסק שלך!

בטח כבר שמעת שתוכן הוא המלך. ובכן – אם הוא המלך, הרי שהבלוג העסקי הוא הארמון שבו התוכן, המלך הזה, נמצא.

גישת השיווק באמצעות תוכן, הנפוצה כל כך בשנים האחרונות בקרב מותגים כמו גם עסקים קטנים, בעצם משתמשת בתוכן על מנת לקרב לקוחות פוטנציאליים לעסק, כדי להביאם, בסופו של דבר, לרכישה. אבל הגישה הזו רחוקה מאוד ממכירה "קרה". הרעיון הוא לתת לצרכנים פוטנציאליים תוכן בעל ערך, המותאם ספציפית אליהם, וכך לקרב אותם אל העסק. תוכלי לקרוא עוד על שיווק באמצעות תוכן, כאן.

דמייני לעצמך שכשאת נתקלת בעסק, את קודם כל מקבלת ממנו מתנה, בלי שום התחייבות, דרישה או ציפייה שתרכשי ממנו משהו. איך זה היה גורם לך להרגיש? זה הרעיון של שיווק באמצעות תוכן, ושל בלוג עסקי בפרט.

למה שהלקוחות שלך יקראו בלוגים?

כולם מחפשים היום מידע, שירותים ומוצרים און ליין. הרעיון הוא לתת ללקוחות מידע בעל ערך בתחום שלך. כשהם יקבלו ממך ערך באופן עקבי, זה יהיה טבעי עבורם לגשת אליך כשהם יצטרכו ייעוץ, ליווי, מוצרים או שירותים אחרים. תוכן בעל ערך יכול להיות ידע, השראה, חומר למחשבה, מידע ועוד.

יש איזה קסם שקורה כשאנשים מקבלים מאתנו דברים בנדיבות: הם מתחברים אלינו, הם מבינים שיש לנו ידע ושאנחנו חולקים אותו ברצון, ובסופו של דבר הם רוצים להגיע אלינו בדיוק בשל כך.  

למה הוא טוב לעסק שלך?

  • בלוג הוא נכס דיגיטלי ששייך רק לך! לא לפייסבוק או לינקדאין או כל מדיה אחרת בה בחרת להיות נוכחת. במיוחד היום, לאור שערוריות פייסבוק האחרונות ושינויי האלגוריתם התמידיים, כדאי להבין למה נכסים דיגיטליים ששייכים לנו הם חשובים כל כך: התוכן האיכותי שלנו מאוחסן בהם לתמיד, ללא תלות באלגוריתם זה או אחר, ורק לנו יש שליטה עליו.
  • בלוג מקדם את האתר של העסק שלך – תוכן איכותי מקדם את האתר הן מבחינת SEO והן מבחינת מיתוג. גוגל אוהב בלוגים, ולא סתם! אם התוכן שיש לך באתר יכול לסייע ללקוחות, לפתור להם בעיות, לתת להם מידע שהם מחפשים או לענות להם על השאלות, הוא גם יביא לאתר שלך (ולכן לעסק שלך) לקוחות פוטנציאליים.
  • בלוג עסקי איכותי הופך אותך לאוטוריטה בתחומך – כשאת כותבת על התחום בו את עוסקת, את ממתגת את עצמך כמומחית. עוד פוסט ועוד פוסט בנושאים בהם את עוסקת, מציגים לראווה את הידע שלך, מבלי לומר בעצם "אני אני" כל הזמן.
  • בלוג משדר אמינות – כשאת כותבת על התחום בו את עוסקת, בצורה עקבית ובנדיבות, את מראה ללקוחות שיש בעסק תנועה, התפתחות, עקביות. כשאת מציגה את "מאחורי הקלעים" שלך את גם מראה ללקוחות את האדם שאת, את בעלת העסק כמישהי אנושית, נגישה, נעימה.
  • בלוג מאפשר ללקוחות פוטנציאליים להתחבר אליך רגשית, וכך לקרב אותם אליך – כשאת נותנת ערך, מתחברת לצרכים של הלקוחות שלך ופותרת להם בעיות, הם יתקרבו אליך. כשאת מדברת בגובה העיניים, עם חשיבה עליהם, אין לי ספק שלאט לאט הלקוחות הפוטנציאליים שלך יתחברו אליך.
  • בלוג נותן גם לך אפשרות להתקדם ולהתפתח כל הזמן – כשאנחנו כותבות על התחום בו אנו עוסקות, אנחנו למעשה לומדות אותו כל הזמן. אנחנו קוראות יותר מאמרים וספרים, אנחנו מחייבות את עצמנו להישאר עם יד העל הדופק ולהתעניין בכל הטרנדים, החידושים והחדשות בתחום. בלוג עסקי טוב למעשה מאלץ אותנו לעשות כל הזמן פיתוח עסקי. שווה!

על מה כותבים בבלוג עסקי?

בגדול, על כל מה שיכול לעניין את הלקוחות הספציפיים שלך, ויש לך מה לומר לגביו.

הנה כמה רעיונות:

  • הדרכות או מתן ידע הקשורים לתחום של העסק. לדוגמא – מאפרת יכולה לכתוב (או לצלם) הדרכה על איפור ערב קליל.
  • רשימות – אנשים מתים על רשימות! הן חוסכות להם זמן יקר בחיפושים. אם את מדריכת טיולים, לדוגמא, תוכלי לכתוב רשימה של 10 היעדים הכי מומלצים לקיץ הקרוב.
  • סיפורים וראיונות עם אנשי מפתח בתחום, קולגות או לקוחות עם סיפורים מעניינים – לדוגמא, אם את מדריכת סדנאות הורים תוכלי לראיין קולגה מגישה אחרת או לקיים איתה שיחה על ההבדלים והמשותף בין הגישה שלך ושלה.
  • הצצה אל מאחורי הקלעים של העסק – אם את מרצה, תוכלי לכתוב על איך את מתכוננת להרצאה שלך, כולל טיפים שניתנים ליישום.
  • טרנדים וחידושים בתחום – כי כולם רוצים להיות מעודכנים. על הדרך את גם תראי ללקוחות הפוטנציאליים שאת מעורה במה שקורה סביבך, ומתקדמת כל הזמן.
  • סטטיסטיקות מעניינות מהתחום שלך, מאמרים או ספרים מעניינים, המלצות על הרצאות או מומחים שכדאי לעקוב אחריהם. יש לך ידע בתחום? שתפי אותו.

אוקיי, שכנעת אותי. איך אני מתחילה?

  1. מטרת הבלוג – קבעי עם עצמך פגישה, וחשבי מהן המטרות שאת רוצה להשיג באמצעות הבלוג. כל מה שאת חושבת עליו לגיטימי, אין נכון או לא נכון – החל ממיתוג שלך ושל העסק, וכלה באפשרות לשבת וללמוד.
  2. אפיון הקהל – צאי ללמוד מי הם הקוראים האידאליים שלך. ככל שתכירי אותם טוב יותר, התוכן שלך יהיה מדויק יותר. אם תביני מה הן הבעיות, הצרכים, החלומות והפחדים של הקהל שלך, תוכלי לענות, לפתור ולהתחבר אליו.
    עוד על אפיון קוראים אידאליים, כאן.
  3. בניית אסטרטגיית תוכן – אני מאוד ממליצה לעבוד עם אסטרטגיית תוכן, ובה לקבוע מראש מהם הנושאים העיקריים בהם הבלוג עוסק. זה עושה סדר בראש (גם לך וגם לקוראים שלך), זה חוסך כאב ראש, זה ממקד אותך וזה בעיקר חוסך המון זמן.
    עוד על אסטרטגיית תוכן, כאן.
  4. הקמת הבלוג – כל הקטע הטכני של הקמת הבלוג יכול להרתיע בעלות עסקים רבות. אם זה המצב, אני ממליצה להיעזר באנשי מקצוע בהקמת הבלוג, ולקבל מהם הדרכה על איך לעבוד עם הבלוג.
    אם כבר יש לך אתר, מומלץ לשלב את הבלוג בתוכו, הנה הסיבות לכך.

על הכותבת

גיל מרטנס – בלוגרית שאוהבת עסקים מקומיים ואנשים עם ברק בעיניים.
מעבר להיותה בלוגרית במשרה מלאה היא גם מלמדת, מייעצת, מכשירה, מנהלת ואוהבת בלוגים – חברתיים ועסקיים.
רוצה להכיר אותה יותר? בקרי באתר שלה blocal 
או בדף הפייסבוק:
https://www.facebook.com/BLocalIsrael

רוצה לקבל עוד כלים לקידום העסק שלך?
לחצי כאן והצטרפי אלינו למעגל תנופה
SEO בלוג בלוג עסקי התוכן הוא המלך כתיבה נכס דיגיטלי פוסט קידום אורגני שיווק שיווק באמצעות תוכן תוכן דינמי
תנופה שלי
המוצרים שיתנו עוד תנופה בעסק שלך
  • מחברת יום ההולדת שלי
    דורג 5.00 מתוך 5
    ₪74
  • הרצאה - הצגה עצמית מנצחת
    דורג 5.00 מתוך 5
    ₪99
  • פנקס רשימת משימות TO DO למיקוד יומי
    דורג 5.00 מתוך 5
    ₪35
תנופה עסקים - עושות בית ספר לעסק
טיקטוק – ערוץ השיווק החם ביותר בימים אלה

טיקטוק – ערוץ השיווק החם ביותר בימים אלה

"מעניינות" להפוך למעניינת ולמכור – הרבה יותר

"מעניינות" להפוך למעניינת ולמכור – הרבה יותר

זהירות! מכירות ממכרות – איך לגרום ללקוחות שלך לקנות דווקא ממך?

זהירות! מכירות ממכרות – איך לגרום ללקוחות שלך לקנות דווקא ממך?

מאמרים חדשים
שימור לקוחות – מפתח להצלחה של עסקים עצמאיים קטנים

שימור לקוחות – מפתח להצלחה של עסקים עצמאיים קטנים

ניווט בין ארבעת סוגי הלקוחות: מדריך לבניית אסטרטגיית שיווק אופטימלית

ניווט בין ארבעת סוגי הלקוחות: מדריך לבניית אסטרטגיית שיווק אופטימלית

תפקידו של תהליך מיתוג במיקוד המשאבים אל קהל היעד

תפקידו של תהליך מיתוג במיקוד המשאבים אל קהל היעד

אינדקס העסקים של מעגל תנופה
אידה למדן, מטפלת רגשית ומאמנת להתפתחות והגשמה עצמית

אידה למדן, מטפלת רגשית ומאמנת להתפתחות והגשמה עצמית

גלית מנדלבאום – עיצוב גרפי

גלית מנדלבאום – עיצוב גרפי

מלי מלונץ – מעסה רפואית, בעלת קליניקה אישית בחולון

מלי מלונץ – מעסה רפואית, בעלת קליניקה אישית בחולון

טטיאנה וולוך – אוכל טעים ובריא

טטיאנה וולוך – אוכל טעים ובריא

רוזה קגנר – מתווכת

רוזה קגנר – מתווכת

מפת האתר
  • נעים להכיר
  • כתבו עלינו
  • ייעוץ עסקי וקידום העסק שלך
  • מה זה מעגל תנופה?
  • המפגשים הבאים
  • החנות של מעגל תנופה
  • שומרות על קשר
  • אינדקס עסקים
  • תנופה עסקים
  • מאמרים לפיתוח העסק שלך
  • תנופה פלוס+
  • תקנון תשלום והצהרת פרטיות
  • בקשה לביטול חברות במעגל תנופה
הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות
  • Facebook
  • YouTube
  • LinkedIn
  • Instagram

‎מעגל תנופה‎

מעגל תנופה
© כל הזכויות שמורות
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס