מעגל תנופה
  • נעים להכיר
  • כתבו עלינו
  • צוות המנחות
  • ייעוץ עסקי
  • מעגל תנופה
  • האירועים הקרובים
  • אינדקס עסקים
  • מאמרים
    • אסטרטגיה וניהול העסק
    • התפתחות אישית
    • שיווק העסק שלך
  • תנופה פלוס+
  • נעים להכיר
  • כתבו עלינו
  • צוות המנחות
  • ייעוץ עסקי
  • מעגל תנופה
  • האירועים הקרובים
  • אינדקס עסקים
  • מאמרים
    • אסטרטגיה וניהול העסק
    • התפתחות אישית
    • שיווק העסק שלך
  • תנופה פלוס+
מעגל תנופה
  • נעים להכיר
  • כתבו עלינו
  • צוות המנחות
  • ייעוץ עסקי
  • מעגל תנופה
  • האירועים הקרובים
  • אינדקס עסקים
  • מאמרים
    • אסטרטגיה וניהול העסק
    • התפתחות אישית
    • שיווק העסק שלך
  • תנופה פלוס+
  • נעים להכיר
  • כתבו עלינו
  • צוות המנחות
  • ייעוץ עסקי
  • מעגל תנופה
  • האירועים הקרובים
  • אינדקס עסקים
  • מאמרים
    • אסטרטגיה וניהול העסק
    • התפתחות אישית
    • שיווק העסק שלך
  • תנופה פלוס+

תפקידו של תהליך מיתוג במיקוד המשאבים אל קהל היעד

חלק מההצלחה של מוצר מסוים תלויה ביכולת "לדבר" אל קהל היעד הספציפי אליו הוא מיועד.
איך עושים זאת?
כאן נכנס לתמונה תהליך המיתוג.

מהו מיתוג ?

מיתוג הנו תהליך של הפיכת בית עסק שמוכר שרות או מוצר מסוים ל"מותג". תהליך המיתוג יכול לחול גם על אדם, למשל פוליטיקאי. אם כך, מה זה בעצם "מותג"? הכוונה לתפיסה שיש לנו כצרכניות פוטנציאליות לגבי אותו מוצר או בית עסק. ה"תפיסה" מורכבת מדימויים חזותיים, אסוציאציות שמתעוררות בנו, מחשבות ורגשות בנוגע לאותו מוצר, שרות או בית עסק. זה אומר שאותו בית עסק הצליח ליצור בציבור הרחב תדמית מסוימת, שיש הנחה או הסכמה רחבה, לפיה מייחסים תכונות ואיכויות מסוימות למוצר שלה- איכותי, טעים, יוקרתי, זול, המוני, אפנתי, מרענן, משפחתי, יפה, מכוער, אמין, לא אמין ועוד. חשוב להבין שלא מדובר ב"עובדה אובייקטיבית במציאות" אלא בתכונות שהציבור מייחס למוצר, למה שהמוצר "נחשב" בעיני הצרכנים. כך למשל, באמצעות תהליך מיתוג, חברה יכולה לגרום לנו להאמין שאם נשתמש במוצר שלה יהיו לנו הרבה חברים, או נהיה יותר יפים ומאושרים.

למעשה, המומחים לשיווק ולמיתוג עלו עקרון חשוב, שנכון גם מעבר לעולם הצרכנות: המציאות היא במידה רבה בעיני המתבונן. לתפיסות שיש לנו לגבי המציאות יש את הכוח ליצור או לשנות מציאות.

 תהליך המיתוג והתמקדות בקהל היעד

תהליך המיתוג יכלול בשלב ראשון מחקר, שתפקידו הכרות הן עם העסק והמוצר שלך – מה מייחד אותך, אלו ערכים את מייצגת וכו', והן עם הלקוחות הפוטנציאלים- מיהו קהל היעד שלך, מה מאפיין אותו ומה הוא מחפש?  על מנת להכיר יותר לעומק את ההעדפות של קהל היעד, מומלץ להיעזר בקבוצת מיקוד, אליה תוכלי להפנות שאלות בנוגע למוצר שלך. המידע שתקבלי מקבוצת המיקוד יעזור לך להמשיך ולפתח את המוצר בצורה שתתאים לטעמו של קהל היעד, וכמו כן יעזור לך למתג אותו בהתאם.

בהמשך, החלטות כגון בחירת שם העסק, עיצוב לוגו, בחירת הסלוגן שמפרסם את העסק, עיצוב אתר אינטרנט וניסוח טקסטים שיווקיים – כל אלו יהיו מושפעים מההעדפות והמאפיינים של קהל היעד שלך, שהגדרת בתהליך המיתוג. מה שאמור להנחות אותך בבחירות אלו זה החיפוש אחר שפה (חזותית או מילולית) שתדבר אל קהל היעד הספציפי אליו את רוצה לפנות. למשל, את בעלים של חברה המוכרת משחקי מחשב תתמקדי בפנייה לבני נוער, בעוד שאם את משווקת תוספי מזון לגיל המעבר ודאי תרצי להתמקד בנשים בנות 40 פלוס. חברה שמוכרת רהיטים מעץ מלא לחדרי ילדים תתמקד בפניה להורים מהמעד בינוני- גבוה, מכוון שהורים מהמעמד הנמוך יתקשו לעמוד במחירים. חשוב לדעת לזהות לאיזה קהל יעד ספציפי המוצר פונה.  בהמשך, מומחה למיתוג יוכל ליצור דימוי שיקלע לעולם הערכים והתוכן של קהל היעד. ברור שכאשר נרצה לפנות לנשים בנות 40 פלוס, לא נשתמש באותה שפה ויזואלית בה נשתמש כאשר נפנה לבני נוער. כאשר אנחנו מתמקדים, השיווק הופך להיות יעיל יותר בהשגת התגובה הרגשית הרצויה, אשר תגרום בסופו של דבר לקניית המוצר. כאשר מסתיים תהליך המיתוג, לחברה יש לא רק שם, לוגו וטקסטים שיווקיים, אלא גם "אישיות", ערכים וחזון.

 האם זה מספיק?

 מיתוג נכון יכול לתרום להצלחה של העסק, אך הוא בלבד אינו מבטיח הצלחה עסקית. גורמים רבים נוספים יכולים להשפיע, כגון מצב השוק, יכולת לעמוד בתחרות מול מוצרים דומים של חברות אחרות, מודל עסקי, וגם האיכות "האמיתית" של המוצר. אם למשל בתהליך המיתוג השקעת בליצור למוצר תדמית "ירוקה" או "אמינה", כדאי שתשקיעי גם בלעמוד מאחורי המילה שלך.


רוצה לקבל עוד כלים למינוף העסקי שלך? הצטרפי אלינו למעגל תנופה

יעוץ שיווקי ליווי שיווקי מיתוג קהל יעד שיווק
תנופה עסקים - עושות בית ספר לעסק
הרצאה – איך להספיק הכל ולהישאר שפויים

הרצאה – איך להספיק הכל ולהישאר שפויים

הרצאה – 5 דרכים לשיפור הנוכחות הדיגיטלית שלך

הרצאה – 5 דרכים לשיפור הנוכחות הדיגיטלית שלך

הרצאה – איך לעצב לבד תמונות מדהימות ומוכרות לרשתות החברתיות?

הרצאה – איך לעצב לבד תמונות מדהימות ומוכרות לרשתות החברתיות?

מאמרים חדשים
החזרי מס

החזרי מס

כתיבה שיווקית ממוקדת פייסבוק

כתיבה שיווקית ממוקדת פייסבוק

המדריך המלא לפתיחת עסק חדש

המדריך המלא לפתיחת עסק חדש

אינדקס העסקים של מעגל תנופה
מאיה אפרת – סטודיו "מאיולה" לאיפור ועיצוב שיער

מאיה אפרת – סטודיו "מאיולה" לאיפור ועיצוב שיער

מירב סויסה – מטפלת ברפואה סינית

מירב סויסה – מטפלת ברפואה סינית

אריאלה ניסנהויז – מאמנת אישית

אריאלה ניסנהויז – מאמנת אישית

שירלי תדהר-בז׳ה – מעצבת גרפית

שירלי תדהר-בז׳ה – מעצבת גרפית

נלי אבישי – תקשורת משפחתית אמיתית

נלי אבישי – תקשורת משפחתית אמיתית

מפת האתר
  • נעים להכיר
  • כתבו עלינו
  • צוות המנחות
  • ייעוץ עסקי וקידום העסק שלך
  • מה זה מעגל תנופה?
  • המפגשים הבאים
  • שומרות על קשר
  • אינדקס עסקים
  • תנופה עסקים
  • מאמרים לפיתוח העסק שלך
  • תנופה פלוס+
  • תקנון תשלום והצהרת פרטיות
  • בקשה לביטול חברות במעגל תנופה
הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות
  • Facebook
  • YouTube
  • LinkedIn
  • Instagram

‎מעגל תנופה‎

מעגל תנופה
© כל הזכויות שמורות
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס