כאשר אנחנו מפרסמות בערוצי הפרסום השונים אני ממליצה לייצר מגוון של סוגי תוכן, וזאת על מנת לייצר העמקה בשיווק שלנו, לייצר היכרות תלת מימדית עם מי שאנחנו ומה שאנחנו מוכרות, עם הסיפור של המותג שלנו.
קראתי לזה "תמהיל התוכן" The Content Mix
איזה סוגי תוכן קיימים?
1. תוכן נדיב בעל ערך
למה הכוונה? בסוג תוכן זה אנו מעניקות מתוך עולם התוכן שלנו, טיפים / מידע אמיתי בעל ערך.
איך נדע שהתוכן שלנו באמת נדיב?
אני ממליצה "להיכנס" לכמה דקות לנעליים של הלקוחות שלנו ונשאל את עצמינו:
מה הוא צריך? מה כואב לו? מה הכי דחוף לו שאנחנו יכולות לתת מענה? מה החוויות שלו ביום יום שאני יכולה להתחבר אליהן ולהתייחס בהתאם?
לאחר שנייצר את אותו תוכן נדיב נבדוק את עצמינו שוב ונשאל – אם אני הייתי הלקוח, האם היה לי שווה להשקיע את הזמן ולקרוא? האם זה היה נותן לי עזרה או הכוונה בתחום הבעיה / צורך שלי?
הדבר הכי יקר שהלקוח הפוטנציאלי יתן לנו בעת קריאת התוכן הוא הזמן שלו – האם בסוף הקריאה הוא יגיד "בזבזתי את זמני" או יגיד "וואו זה מרתק אני רוצה לשמוע עוד…"
וכמובן שאנחנו מעוניינות שהוא יהיה מרותק וירצה לקבל מאיתנו עוד ועוד ערך.
דוגמא להמחשה:
ניקח תחום מקצוע של רפלקסולוגיה
תוכן שהוא לא נדיב – פירוט מה זה רפלקסולוגיה, מתי נוצרה, ועל מה שהיא מבוססת.
תוכן שהוא כן נדיב – טיפים איפה ניתן ללחוץ ברגל / ביד כדי לעזור לבעיות מסוימות.
כאשר אנחנו מכינות תוכן נדיב בעל ערך, אנחנו נטו בנתינה ומה שאנחנו מייצרות אצל הלקוח הוא אמון וחיבור, אשר בשלב מאוחר יותר יאפשרו לו לרכוש מאיתנו בקלות.
2. תוכן שיווקי משדל
הכוונה כאן לפרסומים שאנחנו מדברות במפורש על המוצרים שלנו ומייצרות הצעה והנעה לפעולה.
סוג תוכן זה חשוב ואני ממליצה לא לקפוץ או לוותר עליו מאחר והוא מספק מידע קונקרטי ללקוחות שלנו לגבי מה שניתן להשיג אצלנו, מתי, איפה באיזה מחיר.
גם בסוג זה של תוכן אנחנו יכולות לשמור על עניין ו"פלפל", ניתן להכניס טאץ' אישי עם קריצה והומור.
אל תניחי הנחות, מה שלא תגידי במפורש הלקוח לא ידע.
לעיתים גם מומלץ לחזור מספר פעמים כי מהניסיון שלי הלקוחות קוראים ולא תמיד "מפנימים".
בשלב של סוג התוכן הזה, שמתי לב שרוב העסקים נתקעים – כלומר עושים בעיקר שידול, חושבים שזה שיווק שמספיק ואמור לעבוד ולתת תוצאות, כשבפועל זה לא נקרא בכלל שיווק. תוכן משדל נקרא פרסום, ויש הבדל רב בין השניים.
עצתי היא – להשתמש בתוכן משדל אך לשים לב שזה לא סוג התוכן היחיד של המותג.
3. תוכן של יצירת אווירה
בסוג זה של תוכן אנחנו מאפשרות ללקוח הפוטנציאלי להכיר צדדים שונים שלנו, אולי קצת יותר אישיים, אולי קצת יותר קלילים. למה אני מתכוונת?
מדובר על תוכן שמראה את האווירה מסביב למוצר / שירות כמו למשל:
סלפי עם המשתתפים בקורס שלנו, צילום הקליניקה / אולם ההרצאות שלנו, הצצה למאחורי הקלעים של יצירת המוצר או הכנת הסדנה, צילומים מפגישות לא פורמליות, שיתוף על לבטים ותהליכים…
גם ציטוטים של השראה נכנסים לתחום הזה של יצירת אווירה שמשלימה את חווית הלקוח שאנחנו רוצות לייצר.
מומלץ לשמור על יחס שווה בין שלושת הסוגים של תמהיל התוכן שלנו כדי לייצר את החוויה המלאה של מי אנחנו ומה אנחנו מוכרות!
אל תפחדי להעז ולפרוץ גבולות, לשים את עצמך ואת הסיפור האישי שלך במרכז.
כי מי שאת זה מה שהלקוחות רוצים לרכוש.
הם לא מחפשים לרכוש רק מוצר מסוים או שירות הם מחפשים לרכוש חוויה ותועלת לחיים שלהם.
ואת החוויה המסוימת את יכולה לספק! את. האישה שאת עם כל העומק שבך.
על הכותבת - יפעת ברכה
מלווה להתפתחות תודעתית ועסקית,
מנכ"ל ובעלים של ארגון מעגל תנופה – רשת נטוורקינג לקידום נשים עצמאיות
מנחה ומרצה בנושא שיווק, הצגה עצמית והתפתחות עסקית-אישית.
לחצי כאן לעוד היכרות עם יפעת ברכה.