להתלבש, לנעול נעליים, להכניס תפוח לתיק, לוודא שיש לך מזומן בארנק, מפתחות לבית ולאוטו, לצאת, לנסוע, לעמוד ברמזור, חנייה… הי, רגע! את לא צריכה את כל זה!!! מהפכת האינטרנט שינתה את חיינו מקצה לקצה. פעולות יומיומיות שגרתיות, יותר ופחות, מתנהלות היום בעזרתו האדיבה של אדון מחשב וגברת רשת אינטרנטית.
אם פעם היית צריכה לבצע סדרת פעולות שלמה על מנת לצאת מהבית לקניות, הרי שהיום, הקניות מגיעות אליך. ולא רק הקניות… גם האפשרות למכור, והרבה, מן המחשב האישי, כלומר – מהבית! ישנן היום חנויות אינטרנטיות רבות, וגולת הכותרת היא חנויות ענק, מעין קניונים רבי זרועות וסעיפים, שבהם ניתן לקנות ולמכור הכל. אחד האתרים הבולטים בתחום המכירות ברשת הוא איביי. איך את ניגשת לעניין? איך למכור באונליין? ובכן – מוכנה לגלות את סודות המכירה באיביי? אז נצא לדרך!
פשוט להתחיל – בחירת מוצר וגישוש ראשוני באיביי
אנשים רבים מהססים לפני התחלה חדשה. אנשים מהססים אפילו עוד יותר לפני פתיחת עסק חדש. מצד שני, התנהלות נבונה ויצירתית עשויה להביא לפתחך הצלחה ושפע, מבלי לגרום לך להוצאות ניכרות או הפסדים. באיביי ניתן למכור כל דבר. יש שמוכרות מלאכות יד פרי יצירתן, בגדים בעיצובן או בגדים יד שנייה, נעליים, תיקים, ציורים, חפצים שונים, מוצרים של חברה מסחרית כלשהי ועוד. אם יש לך תחום עיסוק יצירתי או יצרני, קל לפתח מתוכו מוצרים למכירה באיביי. אם אינך עוסקת בייצור או במכירה, שווה לפתוח את הראש לאופני חשיבה חדשים.
לאחר בחירת המוצר או קו המוצרים שבכוונתך למכור, כדאי לגשת ולבדוק באיביי האם יש ביקוש למוצר זה. את הבדיקה ניתן לבצע בעזרת כלי חיפוש חינמי שנקרא completed listings – המאתר עבורך את המכירות האחרונות של מוצר מהסוג שאודותיו ערכת חיפוש. הנתונים שתקבלי יסייעו לך להחליט האם זהו מוצר ש"יש לו שוק", האם הוא נמכר, והאם צפויה להיות התעניינות בפריטים שתנסי למכור. כך תוכלי גם לקבל מושג לגבי מחירים.
העלאת המוצרים לאתר המכירה איביי
איביי הוא אתר מאוד ידידותי למשתמש, ומספק למוכרים חדשים הדרכות, טיפים והמלצות באשר לאסטרטגיות שיווקיות ואמצעים להגדלת מכירות. באיביי ניתן לבחור במכירה באמצעות שני מסלולים – מכירה פומבית, הפתוחה לפרק זמן מוגבל ולכל המרבה במחיר, או מכירה רגילה, המאפשרת קנייה מיידית. אם את בוחרת במכירה פומבית, כדאי לכוון את זמן המכירה למועד נוח, שבו קונים רבים במדינות היעד, או שבו ערים ופעילים. השקיעי מחשבה בסוג המכירה המתאים למוצריך.
לפני העלאת המוצרים למכירה, כדאי לחשוב מהי הקטגוריה שתחתיה תרצי שיופיעו. מרבית הקונים באיביי מגיעים למוצרים על ידי חיפוש לפי קטגוריות. אם המוצר שלך יופיע בקטגוריה הלא נכונה, קונים פוטנציאליים עלולים לפספס את המוצרים או את החנות שלך כולה. כדאי להשקיע גם בשם המוצר, ובבחירת כותרת בהירה ומובנת לכל, המכילה כמה שיותר מידע. כך למשל, אם את מוכרת כובעי צמר סרוגים, כדאי לציין בכותרת בפירוט שמדובר בכובע צמר, עבודת יד, צבע, גודל, מתאים למבוגרים או לילדים וכו'. אם את מוכרת תחת שם מותג מסוים, וזהו אינו מותג מוכר או בינלאומי, שקלי לוותר עליו. כך למשל, אם את מוכרת פריטי צמר תחת השם "צמרירים", הרי שבארץ זה יכול לתפוס, אבל בחו"ל, זהו שם חסר משמעות, והוא אינו אינפורמטיבי עבור הקונה המתעניין.
השקעה בחנות הוירטואלית שלך
מרגע שהעלית מוצרים למכירה, כל השקעה שתערכי היא השקעה שעשויה להחזיר את עצמה בגדול. הנה כמה טיפים שיכולים לסייע לך למכור אונליין:
- דאגי להוסיף לכל מוצר תיאור הכולל פירוט מלא והולם אודות החומרים ממנו הוא עשוי, תכונות, שימושים אפשריים, למי הוא מתאים, גילאים, גדלים וכו'.
- הוסיפי לכל מוצר תמונה מצוינת, כזו שמבהירה היטב מה הלקוח בצידו השני של העולם עומד לקבל.
- ספרי לקונים מהו הערך של המוצרים שאת מוכרת, מה ירוויחו מעבר לרשימת המרכיבים והתכונות. האם זהו פריט נדיר? האם מדובר בפריט שנעשה בעבודת יד? האם פריט זה נמכר במחיר מיוחד וכדאי?
- נהלי תקשורת שקופה וברורה עם הקונים – צייני מהי עלות המשלוח כבר בתיאור המוצר, עני על שאלות, והיי חביבה ושירותית.
לסיכום, מכירות אונליין ברשת הן דרך נפלאה להתקדם, להתפרנס ולהצמיח עסק מצליח. ישנם עוד סודות למכירה מוצלחת בקניון הענק איביי, ומה שהכי חשוב הוא בכלל סוד גלוי: ניתן בקלות להתחיל, תוך שימוש בטיפים שלעיל, ולהוסיף וללמוד לאורך הדרך. בהצלחה!