מעגל תנופה
  • תנופה שלי
  • נעים להכיר
  • כתבו עלינו
  • ייעוץ עסקי
  • מעגל תנופה
  • האירועים הקרובים
  • אינדקס עסקים
  • מאמרים
    • אסטרטגיה וניהול העסק
    • התפתחות אישית
    • שיווק העסק שלך
  • תנופה פלוס+
  • החנות
  • 0 פריטים₪0
  • תנופה שלי
  • נעים להכיר
  • כתבו עלינו
  • ייעוץ עסקי
  • מעגל תנופה
  • האירועים הקרובים
  • אינדקס עסקים
  • מאמרים
    • אסטרטגיה וניהול העסק
    • התפתחות אישית
    • שיווק העסק שלך
  • תנופה פלוס+
  • החנות
מעגל תנופה
  • תנופה שלי
  • נעים להכיר
  • כתבו עלינו
  • ייעוץ עסקי
  • מעגל תנופה
  • האירועים הקרובים
  • אינדקס עסקים
  • מאמרים
    • אסטרטגיה וניהול העסק
    • התפתחות אישית
    • שיווק העסק שלך
  • תנופה פלוס+
  • החנות
  • תנופה שלי
  • נעים להכיר
  • כתבו עלינו
  • ייעוץ עסקי
  • מעגל תנופה
  • האירועים הקרובים
  • אינדקס עסקים
  • מאמרים
    • אסטרטגיה וניהול העסק
    • התפתחות אישית
    • שיווק העסק שלך
  • תנופה פלוס+
  • החנות

צבעים – מה הם אומרים? ולמה זה חשוב למותג שלנו?

האם אפשר להישאר אדישים למראה הקשת הצבעונית? למראה הים הכחול או שדה ירוק מלא בחמניות צהובות?
אין סיכוי. וטוב שכך.
וכך גם בעולם הפרסום, צבעים הם חלק ענק מהסיפור אנחנו נהנים מהם ובהחלט מושפעים מהם.

אי אפשר להישאר אדיש לאדום של קוקה קולה, לא בטוח הייתם מקליקים על האייקון של פייסבוק אם הוא היה בצבע שונה מהכחול.

אז צבעים - מה הם בכלל אומרים?
אילו מסרים אפשר להעביר רק ע"י בחירת הצבעים?
ואיך בכלל זה עובד?

אני אתחיל בזה שאני מאמינה מאוד בתחושת בטן, יחד עם התאוריות והחוקים והמחקרים, הרבה פעמים זה גם עניין של טעם והרגשה חזקה בבטן שיש משהו שנכון לנו.  

אבל יחד עם התחושה, והטעם האישי יש מחקרים וניסויים על בחירת צבעים במותג וההשפעה על ההצלחה שלו.

מה זה בעצם צבע?

צבע הוא פרשנות של המוח שלנו לפיסיקה ופסיכולוגיה, מרגע לידתנו אנחנו לומדים להתייחס בחשיבות לצבעים וגם לפתח רגשות לצבעים.
כאשר אנו רואים את הצבעים, אנחנו מגיבים מיד. המוח עושה חיבורים בתת מודע שלנו בין צבע לצורה.

המוח שלנו רואה את הצבע ראשון, ורק אח״כ עושה עיבוד לשאר המסרים – השם, צורה, תוכן, צליל וכו׳.

הצבע מגרה את כל החושים –  מסמל רעיונות, מזכיר לנו דברים, יוצר תגובות רגשיות ואף מפעיל את בלוטת הטעם.

כאשר חשוב לזכור שכמו בכל דבר בחיים יש אנשים שונים, אנחנו עדיין לא תוכנת מחשב לגמרי, ויש שיגיבו אחרת לצבע מסוים כמו בכל דבר אחר בחיים.

מה החלוקה הקלאסית של הצבעים?

החלוקה העיקרית המוכרת היא בין צבעים חמים לצבעים קרים.

  • צבעים חמים
    אדומים, כתומים, צהובים, חומים, קצת סגולים וירקרקים – הם צבעי האש, והם בעלי תכונות של אש: חום, אהבה, תשוקה, קרבה.
  • צבעים קרים
    ירוקים, כחולים, סגולים  – הם צבעי המים והקרח, והם בעלי תכונות של רעננות, קרירות, ריחוק, איפוק. ורצינות.

חוץ מהצבעוניים, ישנם גם שחור ולבן.
הם לא מוגדרים כצבעים, אלא כניטרליים , אבל ההשפעה שלהם קריטית, וגם הם מעוררים תחושות.

המשמעויות של הצבעים

צהוב

הצהוב נחשב לצבע אופטימי שמסמל חיוביות מזוהה עם השמש והאנרגיה ועם מסרים של מחשבה אופטימית שמחה, קלילות ויצירתיות.
אבל יחד עם זאת חשוב לזכור שצהוב הוא אמנם ישר נקלט בעין, אבל הוא הצבע הקשה ביותר לעין לעכל.
כשתשתמשו בו בלוגו צריך שימרו על מינימליזם, ויותר בשילובים (שימוש מופרז יכול ליצור אפילו עצבנות) 

ירוק

אז כיום נחשב הירוק לצבע כמעט הכי אהוב בקרב גברים ונשים (הבחירה השניה)
הוא צבע שהכי קל לעין לעכל – יש לו אפקט מרגיע –

משדר רעננות וקלילות, צמיחה והתחדשות, כסף, הצלחה ואפילו נדבנות.  הוא מקושר כמובן גם לטבע, בריאות ופוריות. היום – הוא בשימוש של חברות פיננסיות ובנקים ולרוב גם במוסדות בריאות, בתי חולים ותעשיית תרופות

כחול

שנחשב בשנים האחרונות לצבע המועדף ע״י גברים ונשים, נתפס כצבע המשדר אמינות, ביטחון, סדר ומחויבות. הכחול מתחבר מאוד לעולם הטכנולוגיה וגם מעורר סמכות, כבוד, ועדיין מאוד מרגיע אותנו.  מי לא נרגע מול הים?
ויש לו שימוש רב בעסקים טכנולוגיים ובנקים שרוצים לייצר אצלנו את האמון הזה בהן.

סגול

צבע הסגול ולבנדר – עם אפקט הרוגע. הינו צבע עשיר שמשדר אצילות, יוקרה וגם מסתורין, משמש כדי לתאר יצירתיות ואלגנטיות וגם רוחניות. מופיע הרבה בהקשרי יופי ונשיות.

אדום

אדום הוא צבע קיצוני ואינטנסיבי מבחינה רגשית. הוא מעורר הרבה רגשות.
מצד אחד: תשוקה, התרגשות, התלהבות, אומץ אנרגיה וחיוניות, ומצד שני גם  תוקפנות, וסכנה. אדום מעורר מאוד את בלוטות הטעם שלנו ולכן נמצא בשימוש רב בתעשיית המזון. מה שבטוח שהוא תופס את תשומת לב של הצופים.

שחור

שחור הוא צבע הנחשב יפה והאלגנטי – צבע קלאסי שתמיד הולך ועובד נתפס כצבע עוצמתי, מסתורי, אמיץ, יוקרתי, ואפילו קסום.
מותגי יוקרה מאמצים אותו ובעיקר כאלה שרוצים לשדר מותג כסמל סטטוס תחכום ומקצועיות.

לסיכום

אז כמו שהבנתם חשוב להשקיע מחשבה בבחירת הצבעים שלנו  כי צבע נכנס לתודעה שלנו אם נרצה וגם אם לא.

לכן מומלץ תמיד בפרסומים להשתמש בצבעים שבחרתם למותג שלכם באופן עקבי, ובכל הפלטפורמות כך אתם יוצרים מראה אחיד, רציני וזכיר למותג שלכם.

וכאשר אתם בתהליך מיתוג של העסק שלכם עצרו, ובדקו לעומק לא רק את הטעם והתחושה שלכם אלה

בדקו לגבי קהל היעד
האם יהיה חיבור של הצבע וקהל היעד שאני מכוון אליו? 

מסרים – האם הצבע שבחרתי מתחבר עם המסרים שאני רוצה להעביר במותג שלי?
לא לשכוח גם פרקטיות – האם אוכל להשתמש בצבע הזה במגוון פרסומים ופלטפורמות שונות?

כלי מקסים לבדיקת צבעוניות עם לוחות צבע שהוכנו מראש ושילובי צבעים של חברת אדובי העולמית CC כנסו ותהנו.

על הכותבת - שירלי תדר בז'ה

מעצבת גרפית, חיה את עולם העיצוב והאמנות.
אוהבת ליצור שפה ויזואלית לעסקים ואתרי אינטרנט בוויקס wix.

טלפון: 052-3659004
אימייל: Shirly236@gmail.com
אתר: www.shirlybeja.com 
פייסבוק: www.facebook.com/shirlybejagraphicdesign

רוצה לקבל עוד כלים לקידום העסק שלך?
לחצי כאן והצטרפי אלינו למעגל תנופה
תנופה שלי
המוצרים שיתנו עוד תנופה בעסק שלך
  • הרצאה - הצגה עצמית מנצחת
    דורג 5.00 מתוך 5
    ₪99
  • מחברת יום ההולדת שלי
    דורג 5.00 מתוך 5
    ₪74
  • פנקס רשימת משימות TO DO למיקוד יומי
    דורג 5.00 מתוך 5
    ₪35
תנופה עסקים - עושות בית ספר לעסק
איך להכניס קלילות ופשטות במכירות?

איך להכניס קלילות ופשטות במכירות?

טיקטוק – ערוץ השיווק החם ביותר בימים אלה

טיקטוק – ערוץ השיווק החם ביותר בימים אלה

"מעניינות" להפוך למעניינת ולמכור – הרבה יותר

"מעניינות" להפוך למעניינת ולמכור – הרבה יותר

מאמרים חדשים
משתלם לשנינו: כל מה שצריך לדעת על עסקאות ברטר

משתלם לשנינו: כל מה שצריך לדעת על עסקאות ברטר

הקדימי תרופה לחופשה – 7 טיפים שיסייעו לעסק שלך לצלוח את הקיץ

הקדימי תרופה לחופשה – 7 טיפים שיסייעו לעסק שלך לצלוח את הקיץ

הלבד הזה משגע אותי – על בדידות בעסק עצמאי

הלבד הזה משגע אותי – על בדידות בעסק עצמאי

אינדקס העסקים של מעגל תנופה
אהובה אהרוני – מאמנת נוער וסטודנטים עם הפרעת קשב וריכוז

אהובה אהרוני – מאמנת נוער וסטודנטים עם הפרעת קשב וריכוז

רחלי שי – אגרות מתוקות

רחלי שי – אגרות מתוקות

אורלי גוטמן, נטורופתית ומנחת סדנאות בריאות

אורלי גוטמן, נטורופתית ומנחת סדנאות בריאות

חגית איילה בן דוד – טיפול רגשי ואנרגטי

חגית איילה בן דוד – טיפול רגשי ואנרגטי

אלינור ברגר – עורכת דין ומגשרת

אלינור ברגר – עורכת דין ומגשרת

מפת האתר
  • נעים להכיר
  • כתבו עלינו
  • ייעוץ עסקי וקידום העסק שלך
  • מה זה מעגל תנופה?
  • המפגשים הבאים
  • החנות של מעגל תנופה
  • שומרות על קשר
  • אינדקס עסקים
  • תנופה עסקים
  • מאמרים לפיתוח העסק שלך
  • תנופה פלוס+
  • תקנון תשלום והצהרת פרטיות
  • בקשה לביטול חברות במעגל תנופה
הצטרפו אלינו ברשתות החברתיות
  • Facebook
  • YouTube
  • LinkedIn
  • Instagram

‎מעגל תנופה‎

מעגל תנופה
© כל הזכויות שמורות
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס